Reflektion över lovet

Hur har det gått med mina mål – mitt stöd? Vad har fungerat och vad har jag kunnat göra annorlunda?

 

Jag kan märka hur jag fungerar i vissa situationer, och jag kan se mitt beteende och förstå varför jag beter mig som jag gör och försöka att förebygga det nästa gång. I vissa fall klarar jag det, andra inte. Men, jag är i alla fall medveten. Tex. När jag överäter bullar och godis. Jag märker att jag gör det och nästa gång går det faktiskt bättre, för att jag vet hur mycket jag kan äta och vad som blir för mycket. Det går inte bra varje gång, men i det stora hela mycket bättre än förut. Men, jag märker att jag har beteendet kvar. Jag är medveten men inte färdiglärd. Det blir jag nog aldrig, men jag lär mig varje dag, och det går bättre. Det jag känner att jag kan göra annorlunda är att fråga mig själv varje gång jag känner för att äta mycket; Mår jag bra av det här? Är det värt det efteråt? Och om jag kan svara nej på båda frågorna och tro på mig själv brukar jag kunna stå emot. Men, det beror på situation. Om jag rört mig ordentligt, ätit ordentligt och sovit ordentligt så är det lättare att stå emot. Men, om jag däremot gjort allt detta dåligt, då går det oftast sämre. Det är så jag ser hur jag ska förebygga det. Sova bra, äta bra och röra mig regelbundet! Mitt mål har varit att inte äta godis, det målet hade jag egentligen för att jag inte skulle äta för mycket. Så jag har ätit lite godis, och kunnat hålla det så. Så jag tycker att jag har nått mitt mål där, och nästa gång kanske jag kan stå emot helt.


Sen är jag otroligt stolt över mina morgonpromenader(nästan) varje morgon! :D


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0