Hälsopedagog, eller inte?

Jag funderar på att läsa hälsopedagog efter sommaren. Kursen är på två år och ger mig kunskaper inom hälsovägledning, kostrådgivning, stresshantering - avslappning, massage, styrkeintruktion, motions- och friluftsaktiviteter samt tobaksavänjning. Det är väldigt bra saker att ha kunskap om samt lättare att få jobb om jag söker jobb utan dessa erfarenheter. Jag tror också att jag kommer att ha lättare att bibehålla det jag jobbat med hittils om jag fortsätter med något inom hälsa. Plus att jag själv har erfarenheten om hur det är att själv jobba med sin hälsa och sina demoner. Det kan nog bli en stor hjälp om jag i framtiden jobbar som hälsopedagog eller liknande.


Sen kan man undra varför jag tvekar. Det vet jag inte själv heller helt och fullt. Det kanske är min inre lathet och min inre rädsla. Men, att förändra ska inte vara "a piece of cake." Det ska vara utmanande! Och jag vill att mitt liv ska vara utmanande, för det är då jag mår som bäst! Det har jag märkt nu de här 4 månaderna på livsstilskursen. Jävlar vad jag mår bra när jag utmanar mig själv och gör sådant jag känner mig obekväm i och fixar det galant! Det är så det ska vara att leva, stäng inte inne dig själv människa, det är du inte skapad för! Ge dig iväg ut och möt dina demoner, övervinn dem och gör sådant du är rädd för, det är fantasktikt vilken kick du får! Jag lovar dig, du kommer inte ånga dig om du helt och fullt tror på dig själv!


Men, jag vet fortfarande inte om det är mina demoner jag är rädd för att möta eller om det är något annat. Fast jag tror nog att det är de där jävla demonerna!!




Hoppas alla haft en bra jul och ett bra nyår! Och gjort saker ni mår bra av!!


/ Britsy

Kommentarer
Postat av: Alex, TwilightSuger

Fan vad snygg din blogg är nu!

Vi måste fixa nån fin design till klassens blogg! :)

2010-01-07 @ 14:07:50
URL: http://twilightsuger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0