En liten påminnelse!

Jag tror jag behöver påminna mig själv om varför jag gör det här. Varför jag förändrar.

Jag gör det för att må bättre fysiskt och även psykiskt. Jag tycker inte om mig själv så som jag ser ut i det avseendet att jag tillåter mig själv eller tillät mig själv att se ut så här. Jag vill kunna titta i spegeln utan att må dåligt för hur jag behandlat mig själv. Jag vill titta i spegeln och vara stolt över det jag ser.

Jag mår inte bra av att sitta inne och titta på tv och äta skräp, dert vet jag. Och bara för att jag inte äter hamburgare till stripsen utan kyckling så är det nyttigare...  men så är det inte! Strips är fett onyttigt!! Det är heller inte okej att äta söta saker varje dag. Det vet jag... men ändå så gör jag det... och vad kan det bero på? Jo, det är ett beteende.. jag måste förändra mitt beteende för att kunna förändra helt. Och jag vet hur jag ska göra, men varför är det då så svårt att göra det? Gamla mönster....

Jag måste skärpa mig! För min egen skull, för att kunna se mig själv så som jag vill se mig, och älska mig själv för den jag är - fullt ut!

Jag ska inte ge upp, och det ska inte du heller! Glöm inte det!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du känner inte mig och jag känner egentligen inte dig, men jag håller tummarna för dig.

Jag fattar att det inte är lätt, att det är tufft många gånger. Men tro på dig själv och kom ihåg att utnyttja det stöd du har runt omkring dig. Det är du, inifrån som måste stå för den stora förändringen, men du kan ändå hämta hjälp från andra.



Ta hand om dig och ha det fint!

2010-04-12 @ 18:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0