Dags för lite update

Nu har jag mycket att skriva och har laddat för ett bra inlägg, hoppas att jag lyckas!

Det jag tänker börja med är då, ganska självklart Måndag förra veckan. Den dagen hade vi föreläsning om framförande teknik med Peter. Det var riktigt bra och jag fick mycket bra tips som jag kommer att använda då jag gör mitt framträdande, eller ja föreläsning rättare sagt inom tema kroppen. Jag kommer att berätta om hjärtats påverkan av övervikt och stress. Vad som händer med hjärtat i olika sinnesstämningar och så. Intressant!

Tisdag och Onsdag var jag sjuk och i Torsdags mina damer och herrar var vi i Sthlm på bla. studiebesök då vi besökte Moskén. Det var intressant och jag har faktiskt bestämt mig för att inte äta griskött, för det känns inte bra att äta ett djur som utan problem äter sig själv... Det var intressant att få höra om bönerna som de gör fem gånger om dagen och hur proceduren fungerar kring det. Vi fick även höra om hur de lever, deras regler och riktlinjer. Efter Moskén gjorde vi ett besök på ett Diakoni museum. Hon som berättade var otroligt duktig och gjorde det intressant. Hon berättade om att förr var det enda alternativet för kvinnor att gifta sig, de behövde ingen utbildning. Så då startade en kyrklig samling en utbildning för ogifta kvinnor där de fick lära sig sjukvård, att ta hand om barn och lite annat. Det var intressant att lyssna på och roligt att se hur det såg ut då.

På kvällen gick vi på en teater som heter Ruts bok! Det var en oroligt bra teater och jag berördes något så för jävligt rent ut sagt! Det var nästan som att titta på en film, så mycket berördes jag! Och det är ju egentligen bättre, eftersom teater är mycket mer verkligt än vad film är! Och jag fick verkligen en längtan att ställa mig på scenen igen! Jag älskar det verkligen. :) På Fredagen var vi lediga.

Den här veckan började med "operationernas dag" då Jeanette F:s mamma kom och föreläste om sin operation och sen efter det berättade Jeanette och Maria om sina operationer, det var verkligen intressant! Bra att veta, och operation kommer vara absolut sista utvägen för mig! Om jag ens gör det då...

Idag hade vi vattengympa igen, det var jobbigt med kul och på eftermiddagen kom en tidigare elev och föreläste! Det var verkligen magsikt, hon sa saker som verkligen träffade mig rakt i hjärtat och som stämde in! Jag fick tårar i ögonen och blev otroligt peppad av att höra henne berätta om när hon gick här.

Så, hoppas läsningen blev till belåtenhet! :)

Oroa dig inte, det blir ändå aldrig som du tänkt dig!

Kommentarer
Postat av: annika valdén

fan vad glad man blir av att läsa dina inlägg! du ar så härligt posetiv och inspirerar verkligen med din vilja! tack för det::):)

2009-11-17 @ 23:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0